خط ۸ متروی تهران از محله مسعودیه منطقه ۱۵ آغاز می‌شود

شهردار منطقه ۱۵ از آغاز خط ۸ متروی تهران از محله مسعودیه این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، جلسه هماهنگی راه اندازی خطوط ٨ و ٩ مترو تهران با  حضور محمد شیری شهردار منطقه، علیرضا عربها مجری خط ٨ و خدابخش مدیر مطالعات خطوط جدید مترو تهران در شهرداری منطقه ١٥ برگزار و برنامه ریزی برای اجرا و بهره برداری از خط ٨ مترو تهران در دستور کار قرار گرفت.

محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ در این جلسه  با اشاره به طرح راه اندازی خطوط ٨ و ٩ مترو تهران طی یک برنامه منسجم و اتصال منطقه ١٥ به شبکه ٣٠٠ کیلومتری شهر تهران گفت: تنها خط انبوه بر حمل و نقل همگانی در منطقه ١٥، خط ٦ مترو تهران است که در منتهی علیه بخش غربی این منطقه واقع شده و تاثیر قابل توجهی بر کاهش ترافیک در این منطقه ندارد.

وی افزود: با راه اندازی خطوط ٨ و ٩ مترو تهران تعداد ایستگاه های مترو از ٥ ایستگاه در خط ٦ به ١٣ ایستگاه در خطوط ٦و ٨و ٩ افزایش می یابد که ایستگاه ترمینال بعثت تبادلی خطوط ٦ و ٨ و ایستگاه سرای ایرانی تبادلی خطوط ٨ و ٩ به عنوان مهمترین ایستگاه های مترو در منطقه ١٥ خدمت رسانی خواهد کرد.

محمد شیری ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده؛ با اجرای این طرح  بیش از ٣٠ درصد از ترافیک سواره رو در منطقه ١٥ کاسته و منطقه از بن بست ترافیکی خارج خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۵ در پایان گفت: براساس توافق انجام شده با مجری خط ٨ مترو تهران و به منظور تسریع در روند اجرایی دفاتر جداگانه ای برای حضور نمایندگان خطوط ٨ و ٩ مترو تهران در شهرداری منطقه ١٥ تشکیل و پیگیری های روزانه تا حصول نتیجه و آغاز عملیات اجرایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 46421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =