باید از آزمون و خطا عبور کنیم

شهر: رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: برگزاری رویدادهای بین المللی از جمله خشت طلایی، کمک می کند تا از آزمون و خطا عبور کنیم و با اطمینان بیشتری به حل مسائل شهری بپردازیم و اطمینان داشته باشیم که مسائلی که فرا روی ما هستند در دیگر نواحی جهان هم فرا روی مدیران اجرایی است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدحسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در مورد برگزاری پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران و تأثیر آن در حوزه اجرایی و مدیریت شهری گفت: در نظام شهرنشینی کنونی جهان، فشردگی زمان و مکان، همه را بر آن می دارد که از تجربیات جهانی برای حل مسائل شهری، مدد بگیرند که بتوانند در یک دوره کوتاه مدت، به حل مسائل شهری بپردازند.

او ادامه داد: به ویژه در دوره ای که پاندمی کرونا، تمام شهرها و نواحی سکونتگاهی بشر را مبتلا کرده است؛ فهم تجربیات مشترک برای حل مسائل شهری ضرورت بیشتری دارد. شهرهای کنونی جهان با مسائل مشابه ولی در چارچوب مقتضیات محلی خود، گرفتار هستند و مدیران اجرایی شهرداری ها به تبادل تجربه و به اشتراک گذاری دیدگاه ها، برای حل مسائل نیاز دارند. مسائلی همچون خودرو محور بودن شهرها، آلودگی هوا، زنده سازی بافت های فرسوده و حل مسائل اجتماعی و اقتصادی شهرها.

به گفته بوچانی؛ جهانی که در آن زندگی می کنیم دارای محدودیت های بسیاری است که بخش عمده ای از این محدودیت ها، در شهرها وجود دارند و منابع هم محدود هستند.

او توضیح داد: برگزاری رویدادهای بین المللی مانند خشت طلایی، کمک می کند تا از آزمون و خطا عبور کنیم و با اطمینان بیشتری به حل مسائل شهری بپردازیم و اطمینان داشته باشیم که مسائلی که فرا روی ما هستند در دیگر نواحی جهان هم فرا روی مدیران اجرایی بوده و آن ها هم در خصوص حل آن مسائل، چاره جویی کردند. انباشت تجربه، هم افزایی علمی، هم افزایی اجرایی و انتقال دانش از محصولات کلیدی این چنین رویدادها هستند. شهرهای ما در یک بستر گفت و گو، رشد پایدار می کنند و شکوفا می شوند و این رویدادها سرعت شکوفایی شهری را افزایش می دهند.    

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
کد خبر: 8007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =