بازدید مدیران شهری از پروژه‌ خیالستان زندگی باغ ایرانی سازور

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در بازدید از منطقه۸ گفت: پروژه‌های خیالستان زندگی، باغ ایرانی سازور و مخزن پلی اتیلنی از منظر زیست محیطی و افزایش سرانه فضای سبز تاثیر بسزایی در منطقه و شهر دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، مهناز استقامتی شهردار منطقه، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهردار تهران، علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری منطقه است از پروژه‌های خیالستان زندگی باغ ایرانی سازور و مخزن ۱۳۰۰ متر مکعبی بازدید کردند.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهردار تهران در این بازدید با اشاره به تأثیر عملکرد مدیریت شهری بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، ‌گفت: یکی از ‌مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری در این دوره افزایش سرانه فضای سبز داخل محدوده شهری است؛ چراکه این فضاها در افزایش کیفیت زندگی شهری و رضایتمندی شهروندان به ویژه در محله‌های کم برخوردار و دارای تراکم بالای جمعیتی موثرند.

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، نیز ضمن تشکر از مدیریت شهری درخصوص اقدامات انجام گرفته در منطقه۸ گفت: پروژه‌های خیالستان زندگی، باغ ایرانی سازور و مخزن پلی اتیلنی از منظر زیست محیطی و افزایش سرانه فضای سبز تاثیر بسزایی داشته و در راستای توسعه محله‌ها و پویایی شهر ایجاد شده‌اند.

مهناز استقامتی، شهردار منطقه۸ در این بازدید درباره پروژه فرامنطقه‌ای خیالستان زندگی که در آستانه کلنگ‌زنی است، گفت: «پروژه «خیالستان زندگی» با هدف افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد دسترسی‌های محلی و تسهیل دسترسی به ایستگاه مترو در محله‌های سبلان، تسلیحات و لشگر تعریف و طراحی شده است.

استقامتی افزود: حد فاصل پل‌های خیابان شهید حیدری تا خیابان فتاحی، با عرشه‌ای از پل به فاصله حدود ۱۹ هزار متر مربع، روی بزرگراه امام علی(ع) به هم پیوند می‌خورد. این طرح از خلاقیتی کم نظیر برخوردار است  که بدون نیاز به تملک زمین، فضای سبز زیادی را در اختیار شهر قرار داده و به لحاظ زیست محیطی تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی شهروندان خواهد داشت.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه همه جوانب این طرح از جمله نما، پوشش گیاهی، دسترسی و ایجاد امنیت لازم برای اجرای پروژه خیالستان زندگی بررسی و پش بینی شده، ادامه داد: هدفمان این است که در کنار هم و با همدلی، پیگیری و مداومت، بهترین خروجی را در جهت جلب رضایت شهروندان منطقه داشته باشیم و حداکثر تا یک سال و نیم آتی، طرح خیالستان زندگی را به بهره برداری برسانیم.

مهناز استقامتی، همچنین درباره پروژه بوستان سازور افزود: برای ساخت باغ ایرانی سازور، زمینی در یکی از محله‌های کم‌برخوردار منطقه تملک شد تا با ساخت بوستان بتوانیم سرانه فضای سبز منطقه را ارتقا دهیم. باغ ایرانی سازور، ۳۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و در محله زرکش ساخته شده است.

شهردار منطقه با تاکید بر اینکه زرکش یکی از محله‌های منطقه۸ با تراکم بالای بافت فرسوده است گفت:محله زرکش به دلیل کمبود فضا و بافت متراکم جمعیت، زمین و فضای خالی برای ایجاد فضای سبز یا ساخت بوستان ندارد. به همین دلیل سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های موجود در محله که غالبا رها شده و بدون استفاده هستند، در این زمینه استفاده کنیم.

استقامتی درباره ساخت مخزن پلی اتیلنی در منطقه گفت: با مطالعه دقیق و استفاده از مشاوران تخصصی ، برای اولین بار اقداماتی درباره اجرای مخزن پلی اتیلنی در منطقه انجام شده است. این اقدام منجر به آن شد که بتوانیم ۳۹۰ هکتار از مساحت فضای سبز منطقه را به طور مکانیزه آبرسانی کنیم.

او تاکید کرد: با ایجاد مخازن و لوله‌گذاری‌های انجام شده تا پایان سال جاری، آبرسانی مکانیزه در منطقه از ۳۳ درصد به ۹۳ درصد ارتقا پیدا خواهد کرد. هدف ما بسترسازی برای افزایش فضای سبز و نگهداشت آن است، چراکه برای ارتقای کیفیت حیات مردم و تنفس شهری، نیاز به فضای سبز داریم.

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
کد خبر: 5671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =