بهره‌برداری از فاز نخست پایانه اکباتان؛ نیمه دوم ۱۳۹۹

مدیرعامل شرکت مترو در جریان بازدید اخیر خود، از افتتاح فاز نخست پایانه اکباتان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این پایانه که از فضای پارکینگ با ۲۱ خط ریلی و قابلیت پذیرش ۲۱ رام قطار به صورت همزمان برخوردار است، اولین و تنها پارکینگ زیرزمینی قطارهای شهری در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام با اعلام خبر بهره‌برداری از فاز نخست پارکینگ اکباتان در نیمه دوم سال جاری عنوان کرد: با توجه به آنکه این پارکینگ در محدوده مسکونی شهرک اکباتان واقع شده است، ساخت آن به صورت زیرزمینی طراحی شده تا کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و نیز حداقل آسیب برای منظر شهری را در پی داشته باشد؛ ضمن اینکه زیرزمینی بودن سازه پارکینگ، این اجازه را می‌دهد تا از سطح فوقانی آن برای ایجاد فضای سبز و یک پلازای مدرن شهری استفاده شود.

امام در ادامه عنوان کرد: در این پارکینگ ۲۱ خط ریلی تعبیه شده که ۹ خط آن دارای جایگاه تعمیرات دوره‌ای و سرویس‌های سبک برای قطارها است. همچنین از نکات بارز طراحی و اجرای سازه پارکینگ اکباتان، امکان ایجاد دهانه‌های بزرگ به ابعاد ۳۳ متر با استفاده از اسکلت فلزی، جهت نصب سوزن و ایجاد انشعاب‌های مختلف برای هدایت قطارها به هر یک از ۲۱ خط ریلی است.

گفتنی است این پارکینگ با ۷ هکتار مساحت، در ضلع غربی بزرگراه شهید ستاری و محدوده شمال ایستگاه متروی اکباتان واقع شده است.

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 5662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =