جوانان ایرانی در تولید دستگاه های شهری پیشرو هستند

شهر: تعدادی از جوانان ایرانی توانسته اند با اتکا به توانمندی های خود دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز شهری را در مرکز تولید و مونتاژ «راهدار صنعت ماشین» تولید کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، تعدادی از مدیران شهری یکشنبه- ۴ آبان- از مرکز تولید و مونتاژ راهدار صنعت ماشین بازدید کردند. این مرکز محل طراحی و ساخت برخی از خودروهای خدمات شهری مانند خودروهای آتش نشانی خودروهای سمپاش و غیره است.
 یکی از این دستگاه های تولید شده در این مرکز «چیپر» نام دارد که میتواند شاخه های قطع شده درختان را تبدیل به چیپس چوب کند، همچنین در این مرکز خودروهای کوچک آتش نشانی که توانایی تردد در معابر باریک  شهری  را دارند نیز تولید می شود.
مصطفی کاظمی اسفه، مشاور عالی و مدیر کل حوزه شهردار در حاشیه این بازدید گفت: نوآوری‌های جوانان در این مرکز بسیار امیدوار کننده است و نشان می دهد که ظرفیت هایی بالایی در جوانان وجود دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت ها بسیاری از مشکلات شهر را برطرف کرد.
او افزود:  در این مجموعه جوانان ایرانی تنها با مشاهده نمونه های خارجی توانستند دستگاه چیپر و یا دستگاه ویژه در حوزه سمپاشی و آب پاشی به درختان و یا خودروهای با حجم کوچک جهت امداد رسانی و خدمات رسانی در معابر کوچک باریکی مثل بازار ایجاد کنند و همه اینها حاصل نوآوری جوانان بوده است.
 کاظمی گفت: این مجموعه نشان داد که بخش فنی سازمان آتش نشانی این قابلیت را دارد که می تواند با نوآوری های خود خدمات بیشتری را در حوزه های شهری فراهم کند.
در این بازدید علاوه بر کاظمی ، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری، مهدی داوری مدیرعامل  سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز حضور داشتند و از برخی از دستگاه ها که با ابداع و ابتکار عمل تعدادی از جوانان ساخته شده بود بازدید کردند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 5655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =