۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 5648

مترو خلوت شد

ساعات کاری مترو تهران تغییری نکرده است
مترو خلوت شد

شهر: چند روز گذشته جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا شهرداری تهران برای اتخاذ ۱۰ تصمیم اجرایی در موج سوم شیوع بیماری کرونا برگزار شد. یکی از این اقدامات «تهیه پیشنهادات ترافیکی در خصوص شناوری زمان‌بندی طرح‌های ترافیکی، ساعات کاری و ساعات حرکت وسایل نقلیه عمومی به منظور کاهش تردد شهروندان برای ارائه به شورای عالی ترافیک» بود. بنابر گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، تاکنون ابلاغیه‌ای دراین‌باره به مترو ارسال نشده است.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با شهر، در پاسخ به این پرسش که آیا ساعات کاری شبکه مترو کاهش باتوجه به موج سوم بیماری کرونا کاهش پیدا می‌کند، توضیح داد: درحال حاضر موضوع کاهش ساعات کاری مترو به شرکت ابلاغ نشده است و این موضوع در دستور کار اجرایی هم قرار ندارد. البته تا زمانی که شهروندی در سطح شهر حضور داشته باشد، مترو موظف به سرویس رسانی است.

او ضمن اشاره به کاهش مجموع مسافران مترو با اعمال محدودیت‌های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی تعدادی از اصناف، گفت: امروز دوشنبه صبح -۵ آبان ۱۳۹۹- وضعیت مترو نسبت به روزهای گذشته بسیار خلوت‌تر است. تقریباً بیشتر قطارها با تعداد کمی مسافر در خطوط حرکت می‌کنند. این کاهش مسافر سبب رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ایستگاه‌ها و قطارها شده است.

نوبخت درباره کاهش یا افزایش سرفاصله زمانی حرکت قطارهای مترو، بیان کرد: سرفاصله زمانی قطارها به همان روند عادی حفظ شده است و مشکلی در حرکت منظم و عادی قطارها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تأکید براینکه از ورود مسافران بدون ماسک به داخل تمامی مبادی ایستگاه‌های مترو جلوگیری می‌شود، افزود: همچنین نظارت بر عملیات ضدعفونی ایستگاه‌ها و قطارها تشدید شده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 5648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =