تحویل ۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری تهران تا اواسط آبان

شهر: طبق اعلام مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تا اواسط آبان امسال، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه مینی بوس توسط شرکت ایران خودرو دیزل به شهرداری تهران تحویل داده می‌شود.

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفتگو با شهر، درباره قرارداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس اعلام کرد: طی بازدید امروز و هفته‌های گذشته از خط تولید ایران خودرو  و همچنین باتوجه به تعهد و تلاش این شرکت، به نظر نمی‌رسد که مشکلی برای تحویل اتوبوس‌ها وجود داشته باشد. مرحله اول تحویل اتوبوس و مینی بوس‌ها شامل ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه مینی بوس است که اواسط آبان ماه تحویل شهرداری تهران داده خواهد شد.

به گفته ترفع؛ ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس طبق قرارداد صورت گرفته طی پنج ماه در پنج مرحله تحویل شهرداری داده می‌شود.

مالکیت اتوبوس‌ و مینی بوس‌های رزروی با شهرداری نیست

او در ادامه درباره مالکیت اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی تهران، بیان کرد: مالکیت اتوبوس و مینی بوس‌های مورد استفاده این شرکت با شهرداری تهران نیست. همچنین شرکت اتوبوس و مینی بوس‌های رزروی تهران تحت نظارت شهرداری یا شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم قرار ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از برگزاری جلساتی با معاونت حمل و نقل و ترافیک برای ضابطه‌مند شدن فعالیت‌های این‌چنینی خبر داد و افزود: باید بر مسئله ایمنی مسافران، معاینه فنی اتوبوس و مینی بوس‌ها و ... نظارت شود. می‌بایست ساز و کار اجرایی صحیحی به ویژه برای ایمنی مسافران و اتوبوس و مینی بوس اندیشیده شود؛ به بیانی دیگر باید چهارچوب قانومندی برای شرکت‌های اتوبوس و مینی بوس رزروی تعیین شود.

ترفع در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوس و مینی بوس‌های دربستی یا رزروی از مسیرهای ویژه اتوبوس‌های تندرو استفاده می‌کنند، گفت: اتوبوس و مینی بوس‌های دربستی از مسیرهای ویژه اتوبوسرانی استفاده نمی‌کنند اما ممکن است که بخشی از مسیر آن‌ها با مسیر خطوط تندرو و معمولی همپوشانی داشته باشد.

۹۸ درصد مسافران اتوبوسرانی از ماسک استفاده می‌کنند

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اخیراً در همایشی اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد از مسافران اتوبوسرانی از ماسک استفاده نمی‌کنند. این درحالی است که از ابتدای شیوع کرونا و تشدید محدودیت‌ها و سخت گیری بر اعمال پروتکل‌های بهداشتی؛ به گفته پیروز حناچی، شهردار تهران و سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بیش از ۹۸ درصد مسافران سیستم اتوبوسرانی شهر تهران از ماسک استفاده می‌کنند. همچنین بارها طی ابلاغیه‌های مختلف، ورود افراد بدون ماسک به وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو ممنوع اعلام شده است و تمامی مسئولان ایستگاه‌های اتوبوسرانی موظف به جلوگیری از ورود مسافران بدون ماسک هستند. این نیروهای مستقر نسبت به استفاده از ماسک به مسافران تذکر می‌دهند و در صورت لزوم برخوردهایی در چهارچوب قانون خواهند داشت. بیش از ۱۰۰ نقطه در پایانه‌های اتوبوسرانی ماسک به قیمت ۱۵۰۰ تومان توزیع می شود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 5551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =