آغاز اجرای ۳ پروژه پارکینگ طبقاتی در محلات دارای بافت فرسوده

شهر: اجرای سه پروژه پارکینگ طبقاتی در محلات دارای بافت فرسوده در مناطق ۱۵،۱۴ و ۱۸ شروع و در گام دوم نیز دو زمین جدید با ظرفیت حدود یکهزار واحد در منطقه ۱۰ پیش بینی شده است.

کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران که به کمبود چهارهزار و ۴۰۰ واحد پارکینگ محله ای در تهران اشاره کرده بود، گفت: پیدا کردن جا و امکان سنجی زمین های مناسب برای ساخت پارکینگ با سازمان نوسازی است ولی اجرای آن را سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران انجام می دهد.

او افزود: دراین باره تا به امروز اجرای سه پروژه پارکینگ طبقاتی در محلات دارای بافت فرسوده در مناطق ۱۵،۱۴ و ۱۸ که ظرفیت حدود ۱۵۰۰ واحد پارکینگ را به این محلات اضافه می کنند، شروع شده است و در گام دوم هم دو زمین جدید با ظرفیت حدود یکهزار واحد در منطقه ۱۰ پیش بینی شده که در مرحله اخذ دستور نقشه و تهیه  طرح قرار دارد.

شهرداری متصدی اجرای ساخت مسکن های کوچک نسیت

حاجی علی اکبری در ادامه درباره ساخت مسکن های کوچک در تهران با بیان اینکه شهرداری تهران قرار است  در راستای سیاستگذاری و حمایت در رابطه با ساخت مسکن هایی با متراژ پایین اقدام کند و قرار نیست خودش متصدی اجرا باشد، عنوان کرد: طرح پیشنهادی برای ساخت مسکن کوچک تدوین شده و بعد از چکش کاری ها و همفکری با متخصصان و صاحبنظران از طریق وزارت کشور برای تصویب به هیات وزیران ارسال شده که در حال حاضر در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است.

هدف از ساخت مسکن در مجاورت بافتهای فرسوده پشتیبانی از این بافتها است

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین به ساخت مسکن در مجاورت بافت های فرسوده اشاره کرد و یادآور شد: پنج هزار واحد در زمین های متعلق به شهرداری در مجاورت بافت های فرسوده از سال گذشته وارد مدار ساخت شده که البته تعدادشان محدود و حدود ۱۰ زمین با مساحت های بزرگ است که قابلیت ساخت مسکن در آنها وجود دارد و با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شوند.

او اضافه کرد: قراردادهای مشارکت در ساخت این واحدها منعقد شده و  در حال حاضر حدود ۵۰۰ واحد در  مناطق ۱۱، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ در حال ساخت است و سایر واحدها نیز در مرحله اخذ پروانه یا اخذ مجوز کمیسیون ماده پنج است.

حاجی علی اکبری با بیان اینکه بخشی از این واحدها قرار است به عنوان مسکن کوچک ساخته شود، گفت: در مجموع اما هدف اصلی از ساخت این پروژه ها تامین مسکن برای پشتیبانی از بافت های فرسوده است، چون در فرایند نوسازی لازم است که بعضی از پلاک ها برای بازگشایی معابر یا اجرای خدمات در محله تملک شوند. بنابراین قرار است که از واحدهایی که در این زمینها تولید می شود برای اعطای مسکن معوض به املاکی که در طرح قرار دارند استفاده شود.

خبرنگار: علی سی پی

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 5034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =