محسن هاشمی: مالکیت ۹۰ درصد فضای سرای محلات برای شهرداری است

شهر: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جلسه صبح یکشنبه ۶ مهر با شهردار تهران درباره سراهای محله گفت: شهر تهران بیش از ۳۰۰ سرای محله دارد که مالکیت بیش از ۹۰ درصد آن در اختیار شهرداری است.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران پیش از آغاز جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به جزییات جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا با شهردار تهران گفت: در جلسه امروز موضوع سراهای محلات بررسی شد. شهر تهران بیش از ۳۰۰ سرای محله دارد که بیش از ۹۰ درصد آن در مالکیت شهرداری است و ۱۰ درصد آن به صورت استیجاری است . 

او ادامه داد: سراهای محله برای تحقق سیاست محله محوری نقش بسیار جدی می توانند داشته باشند. شهرداری باید استفاده مناسب تری از این سراها کنند، همچنین شورایاری ها ناراحتی هایی در خصوص محدودیت ها و تعهداتی که برای استفاده از سراهای محله وجود دارد داشتند که دلیل این ناراحت و گلایه ها مورد بررسی قرار گرفت . 
 هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا بحث فروش این سراها مطرح است، گفت : بحث فروش در این خصوص مطرح نیست . 
رییس شورای شهر تهران درخصوص وضعیت بحرانی کرونا در تهران هم گفت: همه ما باید از خودمان شروع کنیم این تجمع ها باعث افزایش کرونا می شود این که خبرنگاران یا مدعوین شورا به هم نزدیک می ایستند یعنی کرونا راحت تر وارد می شود . 
او ادامه داد: اگر هر کسی از خودش شروع کند و به مسائل بهداشتی توجه ویژه تری کند، اجتماعات کم تر باشد، از رفتن به سفر پرهیز کنیم این گونه پشت به پشت هم نیستیم و ... باعث کاهش کرونا می شود. 

هاشمی همچنین در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به این که در آخرین روز از هفته دفاع مقدس قرار داریم، گفت: جا دارد که در این فرصت چندجمله ای درباره نقش مردم غیور تهران در دفاع مقدس، بیان شود .
او گفت : تهران با ۲۱ هزار شهید در دفاع مقدس جزو رتبه های نخست در کشور است. 
هاشمی ادامه داد : در میان رزمندگان تهرانی، حدود ۷۰ هزار جانباز که نیمی از آنان بالاتر از ۲۵ درصد جانبازی دارند، که در طول ۳۰ سال سپری شده از پایان دفاع مقدس خود و خانواده های این عزیزان همچنان از مشکلات ناشی از جنگ رنج می کشند.  علاوه بر شهدا و رزمندگان تهرانی، مهندسان و کارگران تهرانی نقش اصلی را در پشتیبانی جنگ برعهده داشتند و ظرفیت صنعتی بزرگ تهران در خدمت تجهیزات دفاعی کشور بود.
به گفته هاشمی پروژه های اصلی موشکی و مهمات سازی کشور در کارخانجات و صنایع دفاعی تهران تولید می شد. همچنین سپاه تهران یکی از مراکز اصلی تامین نیروه های خط شکن و سلحشور در دوران دفاع مقدس بوده است که از درون آن شهیدهمت ها و شهیدهادی ها و شهید رستگارها را به انقلاب تقدیم کرده است.
 رییس شورای شهر تهران گفت : با توجه به نقش تهران در دفاع مقدس و اعداد و ارقام موثر در جنگ تحمیلی باید توجه بیشتری در این حوزه به تهران شود  .

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 4809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =