۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 4690

گزارش دویست و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران

شهروند و همشهری وارد بورس می شوند

نامه نگاری محرمانه با حناچی درباره خیابان شجریان جدید نیست
شهروند و همشهری وارد بورس می شوند

شهر: دویست و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران امروز سه شنبه – اول مهر- در حالی برگزار شد که اعضای شورای شهر به فوریت دو طرح شهرداری تهران درباره «برنامه عملیاتی افدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت های خدماتی کالای شهروند و همشهری دربازار سرمایه» و همچنین «برنامه تحقق شهر بیدار» در تهران رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست امروز شورای شهر تهران به سیاق گذشته با سخنرانی محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران آغاز شد.

محسن هاشمی  با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: ۴۰ سال پیش،  تاریخ ۳۱ شهریورماه، توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی صلح نامگذاری شد و  مصادف شدن این روز با تهاجم ارتش بعثی صدام برای تحمیل یک جنگ به ایران باعث شده که همه ایرانیان و جهانیان این روز را گرامی بدارند.

او با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری افزود: متاسفانه یکی از مسائلی که در فرهنگ و تاریخ معاصر ما بروز یافته است، مقدس کردن جنگ و نادیده گرفتن صلح است. چیزی که اخیرا مقام معظم رهبری، نیز ضمن سخنان خود متذکر شدند. دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی عملی صلح جویانه بود و نه رفتاری جنگ طلبانه و این عملکرد به موفقیت هم رسید و صلح پایداری که هنوز پس از ۳۰ سال شاهدش هستیم را به وجود آورد.

هر موفقیتی که امروز داریم ریشه در دفاع مقدس دارد

در ادامه نشست امروز سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ که به مناسبت هفته دفاع مقدس در شورای شهر حضور داشت،  با بیان این که  در دوران دفاع مقدس همه اقشار جامعه و همه جناح ها و ادیان و مذاهب در کنار هم بودند گفت : هرموفقیتی که در حال حاضر داریم ریشه در دوران دفاع مقدس دارد و نشانه ها را می توان در آن دوران دید.

او ادامه داد: امروز کادر بهداشت و درمان ما در ایام کرونا می بینید چگونه از خود گذشتگی می کنند پرستار و پزشکی ۱۸ ساعت ماسک و شلید بر صورت داشت و وقتی شلید را از صورت بر می دارد ردی از خون در صورت اش ریشه در دفاع مقدس دارد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اضافه کرد : هر جا ناکامی داشتیم از مسیری که شهدا و امام (ره) برای ما تعیین کردند، فاصله گرفته ایم.

او با اشاره به این که دفاع مقدس موتور محرک بسیار قوی  است که ما کشور را به قله های رشد و توسعه برسانیم گفت:  شما می بنید جوانانی که ظاهر خوبی ندارند آنجا که  باید  و جامعه نیاز دارد، ورود می کنند و مثل دوران دفاع مقدس می ایستند و اقدام می کنند  و اگرما بتوانیم مفاهیم دفاع مقدس را انتقال بدهیم توفیقی برای ما است.

او  خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت : مردم منتظر هستند که یک طرح و یک راه مشخص شود تا کمک کنند و به میدان بیایند. دفاع اگر هست دفاع مقدس است در تاریخ دفاع مقدس نداریم که یک رزمنده ما ازاخلاق عقب نشینی کرده باشد اگر زمانی نیاز به آب بوده حتی آب را به دشمنشان دادند.

در ادامه اعضای شورای شهر تذکرهای پیش از دستور خود را قرائت کردند که حدود یک ساعت از زمان شورا به تذکرهای اعضا به شهرداری اختصاص پیدا کرد.

ابهام در ۸۵ درصد از "درآمد و هزینه"  برج میلاد

بهاره آروین صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با ارائه تذکری به  شهردار تهران گفت: متاسفانه ۸۵ درصد از درآمد و هزینه شرکت برج میلاد در سند بودجه شهرداری تهران و واحدهای تابعه منعکس نشده است.

 رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با بیان اینکه این عدم انعکاس بدین معناست که ۸۵ درصد از درآمد و هزینه شرکت برج میلاد نه ردی در بودجه شهرداری تهران دارد و نه ردی در بودجه شرکتی این شرکت، گفت: گویا طبق تفاهمنامه‌ای که هر سال بین شهرداری تهران و شرکت برج میلاد منعقد می‌شود، بهره‌برداری از برج میلاد در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد و براساس این تفاهمنامه ۱۵ درصد از درآمدهای کسب‌شده که در سال گذشته مبلغی در حدود ۱۵میلیارد تومان بوده است، صرف هزینه‌های تشکیلاتی شرکت برج میلاد شده است و ۸۵ درصد از آن به شهرداری تهران تعلق می‌گیرد که باید پس از واریز به خزانه، به صورت صد درصد تخصیص به شرکت برج میلاد بازگشت داده شود تا از طرف از شهرداری صرف هزینه‌های نگهداشت برج میلاد شود.

او افزود: به بهانه زمان‌بر بودن واریز درآمد محقق شده به حساب خزانه سپس  تخصیص صد درصد آن به شرکت، شهرداری تهران در این تفاهمنامه به شرکت برج میلاد اجازه می‌دهد این واحد راسا به محض تحقق درآمدها، آن را هزینه کند و پس از انجام هزینه در انتهای هر سال مالی، اسناد را جهت تایید به معاونت مالی ارسال کند.

آروین با بیان اینکه بر مبنای همین گردش کار مالی موضوع این تفاهمنامه است که ۸۵ درصد از درآمد و هزینه شرکت برج میلاد نه ردی در بودجه شهرداری تهران دارد و نه ردی در بودجه شرکتی شرکت برج میلاد و سالانه به شکلی کاملا غیرشفاف، در قالب حساب‌های فی‌مابین شهرداری تهران و شرکت برج میلاد تسویه می‌شود، تصریح کرد: شرکت برج میلاد به بهانه اینکه با ثبت این ۸۵ درصد از درآمد و هزینه در حساب‌های خود، باید بیمه و مالیات قابل توجهی بپردازد، از ثبت اطلاعات ۸۵ درصد از درآمد و هزینه خود در دفاتر خود خودداری می‌کند. به همین دلیل این اعداد و ارقام علی رغم اینکه هرساله محقق و هزینه می‌شود اما نه در ترازنامه شهرداری و نه در ترازنامه شرکت نامبرده دیده نمی‌شود و این مصداق عینی پنهان‌کاری است.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند با بیان اینکه مانع اصلی اتصال شرکت برج میلاد به سامانه‌های جامع مالی و معاملات همین عدم ثبت و انعکاس همین ۸۵ درصد از درآمد و هزینه در بودجه شهرداری تهران و واحدهای تابعه است، گفت: اتصال این شرکت به این دو سامانه، مستلزم شفاف شدن این گردش کار غیرشفاف در مورد ۸۵ درصد از درآمدهای این شرکت است.

آروین گفت: کمیته شفافیت و شهر هوشمند در دو سال گذشته، جلسات متعددی را جهت شفافیت‌بخشی به این فرآیندهای غیرشفاف از طریق اتصال کامل شرکت برج میلاد به سامانه‌های ثبت عملکرد مالی در شهرداری تهران و غیرفعال کردن سامانه‌های موازی ثبت عملکرد مالی در این شرکت انجام داده و راهکارهای متعددی را جهت ثبت و انعکاس شفاف ۸۵ درصد درآمد و هزینه شرکت برج میلاد در سامانه‌های ثبت عملکرد مالی شهرداری تهران ارائه کرده است اما پس از دو سال برگزاری جلسات و پیگیری‌های متعدد در این خصوص و توافق مدیران ذیربط برای به‌کارگیری راهبردهای ارائه شده و حل مساله، همچنان در هر جلسه مجددا همان دلایل تکراری روز نخست اظهار می‌شود و پیشرفتی در حل این مسئله حاصل نشده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: اخیرا پس از پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های مکرر، این شرکت اقدام به ثبت اسناد هزینه خود در سامانه جامع مالی شهرداری تهران می‌کند اما نکته تاسف‌بارتر این است که پس از گذشت نیمی از سال ۹۹ تمامی اسناد حسابداری این شرکت نه تنها قطعی نشده است بلکه همچنان در حالت تنظیمی و هر لحظه در حال دستکاری و تغییر است.

او در پایان گفت: از این رو به شهردار تهران تذکر می‌دهم هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این عدم شفافیت غیرقابل باور در خصوص میلیاردها تومان درآمد و هزینه شرکت برج میلاد اقدام کند به‌گونه‌ای که کلیه درآمدها و هزینه‌های شرکت برج میلاد در دفاتر حسابداری شهرداری تهران منعکس و شرکت برج میلاد به طور کامل به دو سامانه جامع مالی و جامع معاملات متصل شود.

گلایه خلیل آبادی از قرائت بیانیه علیه معاونت اجتماعی شهرداری وکمیسیون اجتماعی شورای شهر در شورا

حسن خلیل آبادی نیز در تذکر پیش از دستور خود با انتقاد از گزارش شورایاری منطقه ۸ و قرائت بیانیه علیه معاونت اجتماعی شهرداری تهران و کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: امروز در صحن شورا اتفاقی افتاد که زیبنده نبود چراکه رابط شورایاری به جای گزارش وضعیت منطقه اش به قرائت بیانیه آن هم علیه معاونت اجتماعی شهرداری  و کمیسیون اجتماعی  شورای شهر اقدام کرد.

او با بیان اینکه قرائت بیانیه علیه بخشی از شورای شهر در حالی بود که عده زیادی از اعضای شورا سابقه شورایاری در محلات خود را دارند، گفت: شورای شهر که با شورایاری مخالف نیست،  دیوان عدالت  اداری  فعالیت این نهاد را مغایر قانون دانسته است و ما هم نگران هستیم که مبادا فردا مسئولان قضایی بگویند چرا بودجه شهرداری را خرج جایی کردید که غیر قانونی بوده است؟

خلیل آبادی با بیان اینکه من پیشنهاد دادم که اعضای شورای شهر نامه استفساریه به دیوان عدالت بنویسند و بپرسند که آیا این مصوبه فعلی دیوان به شورایاری فعلی تسری می یابد یا نه؟ گفت: هیات رئیسه نباید اجازه می داد که  یک بخش شورا به یک بخش دیگر توهین کند این در حالیست که ما مخالف شورایاری نیستیم بلکه باید مجلس از نظر قانونی به شورایاری کمک کند.

پس از استماع تذکراهای اعضای شورای شهر، نماینده شورایاری های منطقه ۸ نیز گزارشی ارائه کرد که برخی از اعضا درباره این گزارش واکنش هایی نشان دادند.

در ادامه اعضای شورا  به فوریت دو طرح شهرداری تهران  درباره «برنامه عملیاتی افدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت های خدماتی کالای شهروند و همشهری دربازار سرمایه» و همچنین «برنامه تحقق شهر بیدار» در تهران رآی مثبت دادند.

الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران در مخالفت با تصویب فوریت لایحه «برنامه عملیاتی اقدامات و زمان‌بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه» در صحن شورای اسلامی شهر تهران گفت: ای‌کاش وضعیت بخشی که در این لایحه نام‌برده شده، دقیق‌تر و مفصل تر مورد بررسی قرار می گرفت.

او ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص از همشهری در ابتدای دوره پنجم ظاهرا باید وضعیت موسسه همشهری را مشخص می‌کرد. در آغاز سال چهارم شورای شهر هنوز از وضعیت همشهری به‌صورت جسته و گریختگی و پراکنده اطلاعاتی در دسترس است. بنابراین بررسی این لایحه در صحن شورا پاک کردن صورت‌مسئله است و قبل از اعلام فوریت آن چنین لایحه‌ای باید در کمیسیون‌ها و شورا مورد بحث قرار گیرد.

 نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در مورد شرکت شهروند نیز افزود: باعث تاسف و سرافکندگی است که تذکری از سوی شورای شهر برای روشن کردن ترکیب  وضعیت و شرایط هیات مدیره ها از جمله هیات مدیره شرکت شهروند در صحن شورا  مطرح‌شده است و ۶ نامه و تذکر پیرو امضا رئیس شورای شهر به شهرداری تهران ارسال‌شده و هنوز بی پاسخ است.

 فخاری گفت: این چه فوریتی است که شورا مجدد به ماشین امضا تبدیل‌ شده و رای دهد و مدیریت محترم آن حوزه خود را موظف به ارائه گزارش به شورا  در حد اعلام وضعیت هیات مدیره ها نمی‌داند.

  الهام فخاری در پایان تاکید کرد: چنین مواردی پاک کردن صورت‌مسئله است و مدیریتی که نمی‌تواند پاسخ یک تذکر را در زمان قانونی و پس از ۶ نامه پیرو ارائه دهد، چگونه می‌تواند مجموعه خود را به‌صورت موفق در بورس ارائه کند. تجربه مردم  از بورس چیست؟ و اساسا زمانی که وضعیت این مجموعه ها روشن نیست چگونه تصمیمی در ارتباط با ارائه آن در بورس گرفته می‌شود؟ بنده نسبت به وضعیت مدیریت کنونی شهروند تذکر و سوال دارم.

لزوم عرضه سهام شرکت های خدماتی کالای شهر شهروند و همشهری در بازار سرمایه

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نیز درباره  یک فوریت لایحه شهرداری تهران در خصوص « برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت های خدماتی کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه »گفت: دو مصوبه بزرگ داشتیم و ارائه این لایحه در رابطه با همین دو مصوبه بوده است.

او افزود: در تاریخ ۱۴/ ۸ / ۹۸ مصوبه شهرداری تهران به الزام لایحه در خصوص عرضه سهام شرکت ها، سازمان ها و موسسات تابعه در باراز سرمایه را داشتیم که دقیقا به یک سال گذشته باز می گردد.

فراهانی گفت: شهرداری باید شرکت ها و موسساتی که می تواند در بازار سرمایه ارائه کند ظرف سه ماه معرفی می کرد وقتی سه ماه گذشت و شهرداری این مصوبه را ارائه نکرد، شورای شهر در بسته محرک اقتصادی در شرایط  کرونا در بند ب ماده ۱۶ این مصوبه در تاریخ ۲/۴/۹۹ قید کرد و این لایحه مصوبه خود ما بوده است و به نظر باید با فوریت انجام شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: شهرداری باید با رعایت مواد مصوبه سال گذشته در خصوص عرضه سهام شرکت های خدماتی کالای شهر شهروند و همشهری در بازار سرمایه اقدام کند. شهرداری این تکلیف را انجام نداد خودمان قید کردیم و باید با فوریت انجام شود.

عزم جدی برای اجرا و تحقق شهر بیدار در شهرداری وجود ندارد

البته مجید فراهانی نسبت به یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «برنامه تحقق شهر بیدار در تهران» نیز واکنش نشان داد.

فراهانی با اشاره به یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «برنامه تحقق شهر بیدار در تهران» گفت: در بسته محرک اقتصادی مصوب کردیم که شهرداری در تهران اجازه دارد تا کسب و کارهایی که در کرونا ضربه دیدند کمک کند بدین ترتیب این کسب و کارها تا ساعت ۲ بامداد می توانند فعالیت کنند و باید شرایطش ایجاد شود.

او افزود: بعد از تصویب آن و ابلاغش به کررات در مناطق پیگیری کردم متاسفانه عزم جدی در شهرداری برای اجرای این بند وجود ندارد. در شرایطی که مصوبه داریم و شهرداری می تواند این کار را انجام دهد و مشکلی قانونی نداریم اما این امر اجرا نمی شود. باید بررسی شود که چرا اجرای این بند مهم معطل مانده و  مطالبه این است که شهرداری اجرای این مصوبه را در دستور کار خود قرار دهد.

فعالیت ها در شهرداری بر اساس بودجه و برنامه سوم توسعه انجام می شود

حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران که در صحن شورا حضور داشت در جریان جلسه امروز در پاسخ به موضوعات مطرح درباره آزمون دستیاری مدیران در شهرداری توضیح داد.

او  با اشاره به مهلت ثبت نام از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ شهریور به مدت یک هفته گفت: علاوه بر آن نیز با توجه به استقبال متقاضیان، دو روز مهلت ثبت نام تمدید شده است و  فراخوان با اطلاع رسانی عمومی و درج سه نوبت آگهی در صفحه اول روزنامه همشهری صورت گرفته است که  دو هزار و ۶۰۰ نفر در این فراخوان ثبت نام کرده اند.

معاون شهردار تهران زمان برگزاری آزمون را ۱۱ مهرماه سال جاری اعلام کرد و افزود: روزهای ۹ و ۱۰ مهرماه کارت ورود به جلسه در سایت شرکت سازمان سنجش در دسترس شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه سوالات بر اساس استانداردهای سازمان سنجش در آزمون های استخدامی و بدون دخالت شهرداری طراحی شده است، گفت: رعایت شرایط قرنطینه و حفاظت آزمون توسط سازمان سنجش پیش بینی و لحاظ شده است.   این آزمون جذب برای ۱۲۰ جایگاه شغلی مدیریتی است و ۲۶۵ نفر در این فرآیند به کار گرفته خواهند شد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه در روند ارزیابی پذیرفته شدگان آزمون از ارزیابان مبرز خارج از شهرداری تهران استفاده می شود، افزود: در مرحله بعد اطلاعاتی در خصوص جایگاه های شغلی به داوطلبان ارائه خواهد شد که بر اساس آن افراد اولویت های خود را انتخاب و بر اساس نمره کسب شده انتخاب و به کانون ارزیابی معرفی خواهند شد.

به گفته مظاهریان، ویژگی هایی نظیر مهارت های ادراکی، حل مسئله، مهارتهای ارتباطی، بکارگیری آی تی و سیستم های سازمانی، فراگیری دیدگاه های تخصصی و توان یادگیری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به معرفی حدود سه برابر هر جایگاه به مدیر ارشد در این فرایند گفت: مدیران شهرداری از بین معرفی شدگان از کانون ارزیابی ضمن  مصاحبه حضوری با افراد منتخب، انتخاب نهایی خود را می گیرند.

مظاهریان در خصوص اینکه آیا بودجه شهرداری تهران پاسخگوی جذب نیروست، گفت: فعالیت ها در شهرداری بر اساس بودجه و برنامه سوم توسعه انجام می شود. در برنامه سوم پیش بینی شده نیازهای سازمان بدون توقف در روند خدمت رسانی به شهروندان تامین شود.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تاکید کرد: راهبرد شورای شهر برای کاهش نیروها این بوده که به اندازه نصف کارکنانی که از سازمان خارج می شوند جذب نیرو داشته باشیم نه اینکه مانند گذشته به اندازه چند برابر خروجی های سازمان، جذب نیرو داشته باشیم. بدیهی است که نتیجه رفتار در دوره گذشته به افزایش شدید نیروی انسانی منجر شده و اگر ما معکوس عمل کنیم و کسری از خروج نیرو را برای ورود به سازمان تعیین کنیم روند سازمان، کاهشی خواهد بود که تا کنون نیز همینگونه بوده است. از سوی دیگر ما برای تمام رشته ها و با هر سطح تحصیلاتی جذب انجام نمی دهیم. در این فرآیندی که بطور کاملا شفاف تعریف شده است، فقط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای رشته هایی که بر اساس بررسی های انجام شده در حوزه منابع  انسانی در سازمان شهرداری تهران کمبود داریم تامین نیرو انجام خواهد شد و پرداخت حقوق این جذب از محل نصف خروجی های سازمان در بودجه سالیانه پیش بینی شده است.

معاون شهردار تهران افزود: اساسا آنچه که در مورد مشکل پرداخت حقوق مطرح شده، ممکن است در خصوص نقدینگی موجود باشد اما اعتبار همه این موارد مصوب و تامین شده است.

او مقایسه این دوره با جذب نیرو در سال پایانی دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران را ناصحیح و واجد اِشکال دانست و افزود: اتفاق پایان دوره چهارم جذب بی محابا و بی برنامه در شکل و محتوا اشتباه بوده و بانیان نیز از آن دفاع نمی کنند.

مظاهریان با اشاره به تفاوت های جذب در دوره چهارم و پنجم مدیریت شهری بیان کرد: در سال پایانی دوره چهارم مدیریت شهری سیزده هزار نفر از کارکنان قراردادی پیمانکاران شهرداری تهران ضمن عقد قرارداد مستقیم با موسسه هادیان شهر، تبدیل وضعیت شدند که از این میان هشتصد (۸۰۰)  نفر جذب جدید بوده و حتی یک روز هم سابقه ای در شهرداری تهران نداشته اند. علاوه بر اینکه این افراد در دوره گذشته بدون برگزاری آزمون، بدون سابقه، بدون ارزیابی و بدون اطلاع رسانی و فراخوان عمومی وارد شهرداری تهران شدند که با روش جذب این دوره کاملا متفاوت است.

او یادآور شد: در جذب دستیار در دوره کنونی مدیریت شهری بر اساس اسناد بالادستی و از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون کتبی توسط شخص ثالث ذی‏صلاح، فرصت برابر برای همه فارغ التحصیلان کشور و جوانان نخبه و مستعد فراهم کرده ایم.

مظاهریان، جهت گیری این جذب نیرو را نیز کاملا تخصصی عنوان کرد و افزود: تلاش کردیم کمبود رشته هایی که با روند بازنشستگی، بازخرید و خروج از خدمت کارکنان در سازمان شهرداری تهران ایجاد شده است را جبران کنیم و تمرکز تامین نیرو را روی این رشته ها با جایگزینی نیروهای جوان، مستعد و شایسته قرار دهیم.

در پایان جلسه امروز نیز محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز بسیار پر بار بود چرا که در ابتدای جلسه شورایاران منطقه ۸ به بیان نظرات خود پرداخته و بعد از آن نیز سردار یزدی به مناسبت هفته دفاع مقدس به صحن شورای شهرآمدند.

او با بیان این که امروز دو لایحه یک فوریتی شهرداری به تصویب رسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی  ارجاع داده شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات معاون حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص ابهام در تحقق وعده‌های خرید اتوبوس و مترو به دلیل نوسانات ارز گفت: ما مصوبات لازم از دولت برای تامین اعتبار را گرفته‌ایم و باید تمام تلاشمان را به کار ببندیم که این مصوبات اجرا شود و هر جا که مانعی وجود داشت موضوع را با مردم و مسوولان در میان بگذاریم تا مسئله حل شود.

توضیحات هاشمی درباره یک نامه محرمانه

هاشمی با اشاره به این که پایان شب سیه سفید است گفت: نباید به دنبال بهانه باشیم و نبود بودجه تحریم، و غیره باعث شود که کار پیش نرود چرا که مصوبات لازم را داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وعده وزارت نفت در توسعه حمل و نقل عمومی گفت: هر سفر با مترو یا اتوبوس ۱۰ سنت صرفه جویی در مصرف سوخت است و وزارت نفت براساس قانون موظف است که وام‌های خرید اتوبوس یا مترو را تضمین بازپرداخت کند. وزارت نفت اعلام کرده که باید در این زمینه راستی آزمایی انجام شود و با پای کار آمدن سازمان برنامه و بودجه نیز قطعا این مشکلات حل می‌شود اما یک نفر باید هماهنگی ایجاد کند و اصطلاحا این سازمان‌ها را به یکدیگر بدوزد.

هاشمی در پاسخ به این سوال چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد گفت: من معتقدم شهرداری و دولت کم کاری کردند و ۵۰ به ۵۰ درصد مقصر هستند.

او در مورد آمار فوتی های کرونا در تهران گفت:  تنها توصیه مسوولان کشور  در مورد کرونا رعایت دستور العمل‌های بهداشتی است و شهرداری نیز در این زمینه فعال است. اما دقت داشته باشید که مسوولان در موضوع درمان فعال هستند و باید پیشگیری صورت گیرد که دراین مهم ۸۰ درصد مردم نقش دارند که باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند اما می‌بنید در همین جلسات شورای شهر نیز فاصله گذاری رعایت نمی‌شود.آمار فوتی‌های تهران تا صد واندی نفر رفته بود اما در یک برهه زمانی به حدود ۴۹ نفر رسید و در حال حاضر تا مرز ۷۰ نفر نیز رسیده است.

هاشمی در مورد حواشی ایجاد شده درباره انتشار نامه محرمانه‌اش به حناچی در خصوص صبر کردن در نامگذاری یک معبر به نام شجریان که روز گذشته در رسانه‌های بیگانه منتشر شد گفت: این موضوع بسیار قدیمی است و برای یک و نیم سال قبل است واز آن جای که هدف این کار روشنگری نبود و افراد سعی در تخریب داشتند تصمیم گرفته شد که سخنگوی شورای شهر در این خصوص توضیحاتی ارائه کنند اما من نمی‌گویم که موضوع منتفی است بلکه از شهردار می‌خواهیم که در راستای اجرای هرچه بهتر این مصوبه مدتی صبر کند و جای نگرانی هم نیست.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سد معبر کیوسک‌های بانک شهر گفت: تا آن جای که خبر دارم سال‌ها قبل بانک شهر براساس قراردادی با مناطق این کیوسک‌ها را در برخی معابر نصب کرده و سد معبر هم فرض نمی‌شود امااگر کسی به ما نامه بنویسد و اعتراض کند حتما این مسئله را بررسی می‌کنیم اما تاکنون کسی انتقادی نداشته است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 4690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =