۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 3425

با تغییر کاربری از مسکونی به فرهنگی

خانه ملک الشعرا بهار تخریب نمی شود

«شهر» به زمزمه های تخریب خانه این شاعر معاصر پاسخ داد
خانه ملک الشعرا بهار تخریب نمی شود

شهر: کاربری خانه تاریخی ملک الشعرا بهار از مسکونی به فرهنگی تغییر پیدا کرد تا به راحتی قابل تخریب و خرید و فروش نباشد. همچنین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز پیگیر تخصیص اعتبار برای تملک این ملک توسط شهرداری است.

فائزه دولتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ در گفتگو با شهر با بیان این که خانه ملک الشعرا بهار  متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است، گفت: این ملک چند سالی است که بلااستفاده مانده و از آنجا که پیش از این کاربری مسکونی داشته، خرید و فروش آن به راحتی مقدور بود.

او افزود: با تلاش های شهرداری منطقه ۷ ، کاربری این ملک از مسکونی به فرهنگی تغییر پیدا کرد تا به راحتی قابل تخریب و خرید و فروش نباشد و نتوان به جای آن برج و یا ساختمان چند طبقه ساخت.

دولتی با رد شایعات مربوط به تخریب خانه ملک الشعرا بهار، اضافه کرد: تاکنون هیچگونه مجوزی از شهرداری منطقه ۷ برای تخریب این خانه صادر نشده و حتی درخواستی نیز برای این امر ارائه نشده است. 

همچنین معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ با بیان اینکه تاکنون اعتباری برای تملک خانه ملک الشعرا بهار به منطقه داده نشده به شهر گفت: تملک این ملک در برنامه شهرداری منطقه ۷ قرار دارد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز به صورت جدی پیگیر تخصیص اعتبار برای تملک آن است. 

خانه ملک الشعرا بهار در تهران که مربوط به دوره پهلوی اول است، در خیابان طالقانی، خیابان ملک الشعرای بهار، کوچه گوهر، پلاک چهار واقع شده است. این اثر که دارای عرصه ای ۶۰۰ متری و یک بنای دو طبقه است در تاریخ دوم بهمن ۱۳۸۲ به‌عنوان یکی از  آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش شهر، محمدتقی بهار  ملقب به ملک الشعرا در سال ۱۲۶۵ خورشیدی به دنیا آمد و اول اردیبهشت ۱۳۳۰ در خانه مسکونی خود در تهران چشم از جهان فروبست و در آرامگاه ظهیرالدوله شمیران به خاک سپرده شد. او شاعر، ادیب، نویسنده، روزنامه‌نگار، تاریخ‌نگار و سیاست‌مدار معاصر ایرانی بود.

خبرنگار: علی سی پی

۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 3425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =